|
Uroczyste otwarcie.
|
Stały element wszystkich pokazów PO-2 Kukuruźnik.
|
Boeing Stearman PT-17 Kaydet - amerykański samolot treningowy z lat 30-tych.
|
Douglas C-47 Dakota. Najpopularniejsza maszyna transportowa II W.Ś.
|
Narrację do pokazów "Orlików" prowadził jeden z pilotów.
|
Nadlatuje Zespół Akrobacyjny Sił Powietrznych RP Orlik.
|
Zespół założony w 1998 w Dęblinie.
|
W pokazach bierze udział 7-9 maszyn polskiej produkcji PZL-130 Orlik.
|
Konstrukcja z 1981 roku. Wznoszenie 13 m/s, pręd. max 501 km/h, pułap 10 km, zasięg 1062 km.
|
|
Dwumiejscowy samolot szkoleniowy PZL-130 Orlik.
|
Gawron wyciąga Szybowiec Akrobacyjny FOX.
|
Konstrucja polska z 1993 roku.
|
Czegoś takiego jeszcze nie widziłem.
|
Na lotnisku było cicho jak makiem zasiał.
|
Ludziska stali z rozdziawionymi gębami.
|
|
Za sterami wielokrotny mistrz świata Jerzy Makula.
|
Aż tu nagle ryk jak z piekła - nasz stary znajomy.
|
|
|
|
|
Wzoszenie schodkowe.
|
Radziecki Suchoj SU-26.
|
Przeciążenia do +22G nie naruszają tej konstrukcji. Ograniczeniem jest tylko ludzkie ciało.
|
Prototyp oblatano w 1984 r. Konstrukcja wykonana jest z mas kompozytowych.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jurgis Kairys. Człowiek legenda. Jako pierwszy przeleciał w locie odwróconym pod mostami Kowna.
|
Żar lał się z nieba poworny, a więc strażacy też lali.
|
Silniki rozgrzewa Catalina.
|
Patrolowa łódź latajaca Consolidated PBY Catalina. Konstrykcja z 1935 r.
|
Rozpietość skrzydeł 31,7 m, długość 19,46 m, wysokość 6,15 m. Olbrzymie bydle.
|
Zasięg 4100 km, pułap 4480 m, prędkość przelotowa 188 km/h.
|
Załoga 6-9 ludzi, radary, sprzęt foto. Długotrwałość lotu 22 godziny.
|
W latach 1939-45 zbudowano 3281 sztuk.
|
Operowała głównie w rejonie Pacyfiku.
|
Wsławiła się wykryciem pancernika Bismark i japońskiej floty inwazyjnej w okolicy wyspy Midway.
|
Ten egzemplarz stacjonuje w Brytyjskiej Bazie Lotniczej Duxford.
|
Cataliny wycofano ze służby w 1959 r.
|
|
Krótki pokaz, bo koło 2 sekundowy miały ...
|
... nasze F-16C Fighting Falcon.
|
Leciały z Poznania 8 min. Cała impreza zajęła pilotom pewnie z kwadrans. Dłużej się pewnie ubierali.
|
Gość honorowy Pikniku por.Jerzy Główczewski. Pilot 308 Krakowskiego Dywizjonu Myśliwskiego. Latał na Spitfire'ach w czasie II W.Ś. 1 zestrzelenie.
|
Jest! Najpiękniejszy samolot w dziejach lotnictwa. Supermarine Spitfire Mk. Vb.
|
|
Kurtuazyjnie samolot przedstawiono w barwach dowódcy naszego 303 Dywizjonu Myśliwskiego Jana Zumbacha.
|
Zasięg 636 km, pułap 9723 km.
|
W produkcji w latach 1938-47. Ogólem wszystkich wersji wyprodukowano ponad 20 tys. egzemplarzy. Do dziasiaj lata ok. 50 sztuk.
|
|
Prędkość max. 700 km/h, wznoszenie 13 m/s (tyle co dzisiejszy szkoleniowy Orlik).
|
Uzbrojenie: 12 karabinów maszynowych 7,69 mm, 2 działaka 20 mm, 227 kg bomb.
|
Rozpiętość 11,22 m, długość 9,11 m, wysokość 3,47 m.
|
Foto B.Braniewski.Nie mogłem sobie odmówić.
|
Wraz z prezentowaną wczesniej Dakotą Spitfire przyleciał do Polski z Anglii, gdzie stacjonuje w Eskadrze Historycznej Battle of Britain Memorial Flight.
|
|
Poza tym, każdy mógł polatać Spitfire'm.
|